Thursday, March 21, 2013

Life and choices........

Here's a scenario...

I have a knife. I'm a big fat scary looking guy. I'm trying to rob you. I put the knife against your neck. Coincidently, you are holding a lot of money. Let's say your entire family fortune. So, I ask you, "Hey, gimme your money or I will slice your god damned throat!"
You are scared a hell, and you gimme the money.......

Later, you reach home, you tell your mom. "Mom, I was robbed. He was a big fat scary looking guy. He took all the money before I even reach the bank. I have no choice but to give him the money."

If I were your mum, I will say 2 things.
First, no. No, it's not that you have no choice. You made your choice. You chose to give him the money.
You may say that you have only one choice. That's why.........

Oh no...... You know you have other choices, like, you can choose to lighten my life burden, you know. You can  choose to die or something. Which comes to my second point....
I'm glad that you reach home save. As a mother, I choose my son over the money.

So, yeah.. Don't say that you have no choice but to do that. Same goes to lie...
You choose to lie over telling the truth to save your own ass. I mean......... ok, for example,

You killed your boyfriend. You still telling people that your boyfriend is overseas. Later, we found out that you killed him. Then you said, I have no choice but to lie. No, you made 2 choices. You chose to kill him, then you chose to lie about it. Even though it's something that you do out of self protection. You could have choose to tell the truth. I think people will respect that...... The TRUTH......

I know, real life is much harder than this.. But, you know.. Stop saying you have no choice........

Friday, March 15, 2013

Random things............

I just finish my last semester and now I needa do my FYP. Yep, im still alive....

Anyway.. you know, Americans are now making my childhood cartoon into "live actions" movie. I'm not saying that they are not great, but they are slowly ruining my childhood.

First, the "Dragon Ball."
When I saw the movie, I was like.. wtf? how come Goku is............. not Asian? and why Goku kissed Burma? Ewwww.. NO! he didn't look anything like Goku at all. Goku is a young innocent child. Not a horny young teenager.
After I saw Goku kissed Burma, I changed the channel. That's it!

I'm pretty sure I got a list for that kind of movies, but I'm currently in Indonesia so, this is the only one I can remember coz it hurts so much. Because as an Asian, our culture is more traditional I guess. Kissing is still something that's private and personal. or maybe it's just me... lol

Wednesday, January 16, 2013

Jokes about school rules...

I saw the video talking about this somewhere else. I forgot where but I still remember the story.. So I wanna share it too.. haha

Well, you know, in school they have this rules where guys can't have long fringe. So, the bottom line in you can't have a fringe that is longer than your eyebrow. The school told me that it was because your fringe will prick your hair. This apply for both male and female..

Being a rebellious kid, when we were young, this guy said he got a solution for that...

Yes, the solution is to cut the hair...

Not the normal hair.. it's more like the small and short hair on your body..


Just shave the eyebrow. Then they can't have any standard or measurement whether it's now too long or not.
Hahahhaha. Ridiculous guy..

Anyway, back in my school, we used to have this rule where for guys, they cant have a long hair as well. Not only their fringe. When the teacher caught you, they will randomly cut your hair and make you look like shit. My friend was caught before. The next day, he saved bald. The teacher got angry again. WTF? They said that you cant shave your hair bald.

I seriously don't understand the school rules. It sounds so ridiculous and stupid to me. I can't have long hair? that's fine. I can't go bald as well? Zzz!

Well, maybe because I'm young, therefore I don't really understand. Let's see in 10 years time, will I still think the same? Haha...

Sunday, January 13, 2013

Jokes about school and exams......

Well, since it's almost the time for me to go for my exam, I'm going to blog about stupid stuff about school and exam...

First of all, math.. I fuckin hate math.. I don't even know why I need to study the fuckin logarithm, sinus, cosinus, tangen and shit like that. I won't be using any of them in future.. It's like a waste of my memory!
For example,

"Hey, what time is it now?"

Then, someone answer me with something like.......

"Ten minutes ago is exactly double the time of one hour from now on."

I will say FUCK YOU and look at my watch.. Did you get that kind of math question when you were in secondary school? What is the use of that? Btw, I don't even know whether that equation is correct. Sorry if I messed up a lil bit there.. haha

Same shit apply for age. I mean, no one will ever answer me with all those nonsense. If I ask "What is Anny's age?", no one will give me this crazy math equation. That's just ridiculous..

If Santa Was Asian
Stupid example of math question.
Fuck this, I'll just climb up and see what's next instead of solving this equation.

In real life, nobody will ask you to count the flower on the street. "I have one meter long ribbon. I will put flower every centimetre. How many flower I need?" Shut the fuck up! Lol, that's what I think when I was in secondary doing this kind of exam......

Who is Angela?!
Who is Angela? =_=
Who's Jack?
...Talking about crazy...

I don't find this useful at all, unelss you want to be an engineer or...... a math teacher.. I really can't think of any other job. Maybe you need it when you are cautious about getting into an accident? "With this speed, this gravitation, this force, this kinetics(?) bla bla bla, what is the maximum speed so that I won't be in an accident." But, by then you will be in coma already.. totally useless.. at least in my opinion.. lol

Now that I'm in university, I don't get that type of question any more. haha...

I want to share a joke that my lecturer said...
He told me that, "If we can do whatever we want and study anything for our exam, wouldn't it be great?"

Oh, for example tomorrow is history exam. I will go and study all about Japan's history. I barely touch the chapter of other country's history. The next day, I sit on the exam hall. I open the question paper and I saw the essay question, "Tell a story about France history."

Hmmm, I start to write... Well, I don't know much about the history of France, but I can tell you the history of Japan. Did you know that Japan's main cultural and religion were influenced from China? In the World War I, Japan........................... and so on..

What do you think? Haha..

Wouldn't it be great if you are able to do that? In my accounting exam, the question asked me about the CashFlow analysis and Ratio to measure the company's performance. I can just answer them, "Well, I don't know much about commenting but I do know that currently the share price of Apple is going down. Recently apple announce that they are gonna cut their production by 50%.The market is now........." and so on.. Hahaha.. How I wish I can do that...

But life likes to throw shit at people. So, yeah.. I can't do that.. So, I can only study for my exam. AND that's the reason why I can't blog that often now. I'll be studying and my last paper will be on mid April. After that, I'M FREE!! But not really. I need to find job.. Sigh... Still a very long way to go... Haha..

Wednesday, January 2, 2013

SNSD latest song I got a boy...

Oh my gawd... It's a mess!

I don't know where to begin with..
First of all, I'm not SNSD hater but at the same time I'm not a big fan.
I like some of their song.
But this? What the hell happen? Hurricane Sandy just hit them? Their hair look so messy.
Only jessica stay pretty as always. Haha

Some how, this MV remind me of Hyuna's latest song Ice cream and Wonder Girls song called Like This.
Btw, Hyuna has a great personality. She is cute and she is totally different when she is off stage. I like her a lot~ :D

Anyway, this style is a total mess. The song was not that good. The way they dress was a mess too.
It immediately disconnect from my imagination of SNSD. When I saw the image preview for this MV from the home page of my facebook page, I don't even know this is SNSD. I thought it was someone else.
Their worst MV so far....

I saw someone commented and deleted it before I even read it.. I don't know whether it's the comment about disagreeing or just a general comment. Well, to make things clear, I want to say something...

A simple example. You like strawberry and I like chocolate ice-cream.  It's not that I dislike strawberry ice-cream. I just have my own preference. One fine day, I said, "Hey, this strawberry ice-cream taste a bit weird. The strawberry packaging looks kinda ugly."
..... and BAM. You start saying that I'm stupid, I'm a cunt for not liking strawberry, I'm a strawberry hater. "It's a strawberry. I like it regardless. No matter how they look I will forever like strawberry"
Oh wow... I don't care and who do you think you are? You don't tell me what to like. I have my own preference. I was just expressing my opinion. That's all.
Different people have different opinion.

Tuesday, January 1, 2013

Happy new year 2013

This is just a short post to wish you all a happy new year.
I wish what you can't have in last year can be archive this year.
Good grades, marriage proposal, career success, and all those good things.. :D
I hope we all can be a better person in our own way and own perspective.

Cut all those laziness because as we grow old, time is precious.
Be filial to your parents because they won't be living any longer than you.
Kiss, hug, love them while you have the chance to.

Last but not least, be happy and a simple smile can make someone else's day...

Happy new year 2013

Sunday, December 23, 2012

Learn to love what you have now

Every now and then, I got a lot of people telling me things, like....

"Hi, I have an appointment with you to discuss about this project."
"You are?"
"I'm Keny... "
"Oh, I thought you are a guy..."

Even when I receive phone calls....

Me: "Hello?"
"Oh, sorry. Is Mr. Keny there?"
"This is Keny.."
I can hear the person whispered to the person next to him, "How come it's a girl?"

And the very common case...

You are Keny? Your name sounds like a guy.... 

I........... I don't know what to say.. lol

It never happen to me before. These things started to hit me when I came to Singapore. I was a bit shock. There are a lot of people telling me that my name sounds like guy. I'm not talking about one or two.. or ten... I'm talking about almost 50 people. One out of 5 person will tell me the same thing.

"Oh? I don't know that you are a girl..."

"I thought Keny is suppose to be a guy's name.."

At first, I thought, ok... That's not a big thing. But when a lot of people started to telling me the same thing, I got a lil bit annoyed. I mean, ok that's fine if you thought that I'm a guy.. But now that I'm standing here in front of you, you shouldn't be telling me this kind of thing. Stop adding those unnecessary comments "OMG, I thought you are a boy. Wow, I thought Keny is suppose to be a guy's name. I think your dad wanted a boy." Do I look like a guy to you? Obviously I'm not. Nobody ask your opinion la. Shut the fuck up.

Because of this, I asked few of my Indonesian friend. "Does my name really sounds like guy's name?"
They said, not really. Most of them think that it doesn't sounds like guy's name. So, I would conclude that, in my country, Keny is not a stereotype of a guy's name. BUT, In other country maybe it is. That's why people already have a mind set that I'm a guy when they heard my name. Further, my friend's boyfriend's name is Kenny. Oh god why........

When I was annoyed, I asked myself, why does this happen to me? I'm suppose to be a beautiful and sweet girl (you can puke if you want to, that's alright). I hate my name. My parent's could have pick me a cute name, like............. I don't know. I can't think of any.. Maybe like Snow(?) or Queenie.. lol.

But then I thought, why should I? I mean, when people say that my name sounds like guy's name, nothing serious happen. I didn't loss any of my legs, I didn't grow penis just because of that.. Why should I be annoyed? I can just ignore them and accept this as my routine.

So, one day.. I started to accept this. I feel that, why should I hate this name? Let's just think that this is a unique name. Yah! why not? Not many people have this types of name, right?

Ever since then, I start to love my name more and more. Keny Coangharja. In this world there's only one person who named Keny Coangharja, and that person is me! Instead of being sad because people telling me things that's not important and totally useless, I feel that it's more important for me to hold on to things that make me happy.

Instead of being sad and angry all day that has no benefit at all, you should find something positive from things that happened. The very common one is, I'm glad that I'm a live.

You are sick? Be thankful that you are still alive. You are healthy! Be thankful that you are healthy, you can enjoy all of the good food, go to anywhere you want. You are sad? Be thankful that there's someone who still love you unconditionally, like your parents. You are ugly? Be thankful that you are not disabled. You are disabled? Don't loss hope. Be thankful that you are still alive.

Don't spend half of your life complaining and thinking how sad you are. Everyone have their own value. Find this one thing that you have inside that can make you happy. Love yourself. Be thankful of what you have now.

Another story....

Once upon a time.. lol
Cut the bullshit, there's this one lady who always say that she is useless. She said that her hand is useless. She complain about her husband didn't love her, her everyday job is cooking at the kitchen. "I worked so hard, but no one appreciate me. I don't need my hand. My hand is useless. Nobody appreciate my work anyway"

So, one day this lady was cooking in the kitchen. She was preparing to pour a pot of hot oil to another container. She accidentally dropped the oil and she slipped and fell on the floor. My god, her hand accidentally went into the pot of hot oil. Because she was fat, she can't move her body immediately.

She was rushed to the hospital. Her hand was almost cooked. I really can't imagine how it looks like. But I saw her hand few days ago, the scar looks kinda terrible.

From there, she learn to appreciate what she have. She said, because she never appreciate it, that's why it was almost taken away from her.

I hope you learn something today..
Love what you have now. You never know what will happen the next day.. You can never know when things will be taken away from you. The time is now.

Saturday, December 22, 2012

Sexy overloads....

..................So hot...................

I never thought Asian would do such dance.
As an Asian, my family and most of my Asian friends' family, are conservative.
Maybe because this song was produced by American singer, Teddy Riley.
You guys should totally search for the English version MV, it's much hotter..
The dance will be the same, but the way of shooting the MV is different.

Thursday, December 20, 2012

The world is gonna END!!

Fucking bullshit.. When the day has come, people will be like, "Ohh, sorry, the bible was a bit dusty. I blow all the dust already and removed some coffee stain there. Turns out the world is gonna end at 3013. Sorry about all these mess"

Fuck you, man..... Can you imagine if the doctors believe in all this bullshit? When a baby was born in 2012, the doctor said something like,

"Your baby is healthy, but I feel sorry for you.. Your baby won't survive for more than 1 year. 21 Dec is getting nearer.."

WTF.. Stupid dumbass people. What has got into you? It's just a calender. Every calender has and ending date just like our normal calender. Probably because mayan people were all dead, that's why nobody continue the calender.. lol

My calender ends at 31 Dec 2012. Why nobody make a fuss about it? BECAUSE IT MEANS THE CHANGE OF THE YEAR!! Next calender is 2013.. I don't want to hear any bull shit about Friday the thirteen in 2013.....

YES, at 21 Dec 2012, the world will turn dark.. BECAUSE IT'S NIGHT GODDAMIT!!

IF there is a meteor coming at us, shouldn't we see it by now? What kind of theory is that? Do they have any proof to support it? Don't believe everything that internet said. Nobody is controlling the information. Some people even believe that Oprah was dead. Don't go full retard, man...

Anyway, if the world is ending, just disagree with it. When the day come, there will be nobody telling you, "See, I've told you"
But when the thing didn't happen, EVERYBODY can make fun of you, "SEE, I'VE TOLD YOU!"

Haha.. But really... I think only idiots will believe that.. You think the government and president and all the people in this world can still sit so calm? Wake up in the morning and still go to work? Think again..........

Wednesday, December 19, 2012

Thai movie fever!

I've been watching a lot of Thai movie these few days.. In my opinion, Thai movie has different story than the regular western movie. The story line of western movies are mostly about love story that the ending can be predicted. With a lot of kisses, hugging, bed scene and sex, as if love is only about those things.

While Thai movies, they usually have different story line which I really like. I don't like the regular movies as in the normal story line. They meet, they feel in love, some random girl came, they keep their shit together and happy ending. In fact, I don't really like happy ending. I prefer realistic ending or at least different type of story line....

Back to Thai movies, Thai have many types of movies as well. I LOVE, LOVE, LOVE their romance comedy movies. Like,

This is one of the latest Thai romance comedy movie.
Bangkok Traffic Love story or First Kiss

I will just show the trailer here.
This movie is very funny, but it has a very sad or rather touching ending. Even my mum said it's very nice.
It's a story of the younger guy and older woman relationship.
You guys can watch in youtube or buy the original DVD.

Fabulous 30

This movie is kinda funny. It's about the love story of elder woman and younger guy as well.
This movie has less comedy. It's more to the story.
Actually, I watch this movie first then I watch First Kiss and I find that first kiss is actually funnier than this movie. I mean, this movie is funny, but this movie is more to the romance.. Nevertheless I like this movie.

The next movie is...
ATM Error!

This is a romance comedy movie.
When a couple work in the same company, they have higher chance of committing fraud and things like that. That's why this couple were secretly dating.
Because of this company policy, this couple made a stupid bet.
"The loser will have to get out from the company."
It has nice story, funny, with an unexpected ending!

The last movie is called:
Top secret (The Billionaire)

This movie is about this guy, he is a young guy who doesn't like school.
He prefer to make money in his own way.
In the end, he is the one who produce one of my favourite food now!!
I'm so glad that he didn't give up, because I love that food so much.

I hope you guys enjoy these movies because I really do! Haha.. Maybe I should learn Thai language, because they have the movie that I want.

Monday, December 17, 2012

People that pissed me off!

Let me go straight to the point.....

1. People who reply one word text

I'm not talking about those people who reply one word text because that's the answer. It would be weird if people try to avoid one word text because they know that it pissed me off...
"Hey what is your name?"
You can't force someone to reply more... like,
"Keny Keny Keny Keny Keny"
That's stupid
I'm talking about this....
"Hey, where should we go for revision? Library or Starbucks?"
What's that suppose to mean? Yes? Means what....?
I was confused.. lol

It not very surprising how lazy people can be. Did you even read? What the fuck is yes?

Maybe she was in the middle of something that's why she reply me with "Yes." She think by answering yes, roughly it will answer all the problems.. But that's not appropriate and it's stupid. Can you imagine, you were the bomb squad.... You are not sure which cable to cut and you asked,

"Which cable should I cut? The red cable or yellow cable?"

and the person replied you, "Yes"

and then........... BOOOOOM!!!

everyone die...

"Yes" is not the answer for everything......

If God answer YES to everybody, to every prayer, to every wish, to everything, this world will be in a big chaos. "God please let me win the lottery," and the answer is yes. Then everyone won the lottery. If I'm not mistaken, lottery has only one price. So, if everyone win, the money will be divided by the amount of the winner. 1 Million dollars price divided by one million winners. So, one person only gain one dollar from this. Is this good?

I think I'm out of the topic.....

......AND SO IS "K"
Gosh.. I really hate it when people answer me with one word text. It's usually cause some problem like that.

Firstly, you make me think that you don't want to talk to me anymore. "K" is like a universal language for Bitch, I don't wanna talk to you anymore. 

When you reply "K" to me, not only I will stop messaging you, but I also will drive all the way to your house and kick you in the face....... Well at least in my mind.

"Hey, wanna go out?"

What's that suppose to mean? You don't wanna go but you forced yourself to reply. Is that what you mean? Or maybe it's only me? Because I'm socially awkward, so I tend to get paranoid over things like this.
But for me, really, if you reply me "K" it's like a good bye.. lol.. Don't do that.. it's driving me nuts......

2. Slow driver

Well, if I have the money and time, I will probably sue all those slow driver. It's another thing that drives me nuts!

First of all, the road was empty. Why the fuck were you driving so slow? I mean, I'm a slow driver myself, but this particular slow driver is taking this to a whole new level.

I was driving the other day and this particular car cut me. That's fine bec0z maybe I'm too slow for him (it's a guy btw).

THEN, he fuckin slow down. 

What the.......... If you wanna cut me, means you needa drive faster, I'm too slow for you, you are in a rush... But why the fuck you drive slower when you are in front of me? There was nothing in front of him as well.

I needa buy food for my lunch, I was hungry. So, I cut him again. This time I drive a lil bit faster. There he goes again, he drive pass me again and went slow when he was in front of me...

Isn't that annoying??

That's just an extraordinary example.. Not all human being are an asshole.
There are some other slow driver that driving me nuts too. If you are on the right lane and you drive 30km/h, you deserve to be hit by another car. I'm in Asia, Indonesia in particular. Right lane is used for those who wanna drive fast. If you wanna drive slow, use the left lane. Stop blocking the way for no reason.... Fucking ignorant!

3. I'm on the way.......

There are types of people who like to tell this kind of lie. People called it white lie or something. Bitch, white lie, black like, grey lie, yellow lie, green lie, whatever lie, you are lying! Those people who lie will go to hell! Especially people who always say, "I'm on the way" while you are still at home. Fuck you!

Don't you hate it when you were waiting for someone, for a date for example, and they were late? NO that's nothing compare to this situation..........

I was waiting for my friend at ION Orchard. I arrived there just in time. So I called my friend,

"Hey were are you?" 

and she replied me, 

"I'm on the way." 

In my mind, she is giving me this excitement because she is on her way. She should be reaching within few minutes, at least not more than 1 hour.

15 minutes passed, I called again, "Where are you now?" She gave me the same reply, "I'm on the way"

Fuckin on the way for how long? It's Singapore! It's not that big. From one end to another it's like one hour. If I waited for one hour and she live just near by Orchard Road, means what? When the first on the way she just woke up from bed? That's so wrong..

People should just tell the truth. I mean if you just woke up, just tell me so I can plan accordingly. MAYBE, maybe I will say something like, "You bitch." But, that's because you forget about it. I have the right to get angry.. lol

By saying on the way, you actually creating a mind set where you are going to reach soon. It builds up hope and people will get disappointed. It's better that you tell me the truth rather than give me a false hope that you are reaching soon.

It's the same thing as breaking a promise. Don't do that. Trust is very hard to build.....

4. People who constantly fishing for compliments

Oh.... my..... gawd....
I can't stand these people. Every words that came out from their mouth are like puzzles. It's like they are taking you to a whole new world.

"I look so ugly"

Hmmmm, according to bitches dictionary, this means praise me, tell me I look pretty. Usually, I will just tell the truth. If she look ugly, I will reply yes you actually do and they will get furious because they can't handle the truth. Or if they look pretty,  I will definitely say no.

If this situation was not bad enough, I've encountered this......

"I look so ugly. Unlike you, you look so pretty"

Wow, wow.. stop it right there....
Don't drag me into this fucked up situation. What? You expect me to say I look so ugly, you look prettier?

Ermmm, maybe it's true because I usually don't dress up and I look messy most of the time, but that's not the point! She said that when I look ugly. It's very obvious that she was just fishing for compliments.

She was wearing dress and getting ready to go out. While me? I just came back from school with Tshirt and shorts. If her definition of pretty is something like how I wear, then she definitely is ugly.

I'm not trying to be mean or anything, but I really can't stand people who keep fishing for compliments. I don't usually tell lie just to make people happy. So, that won't work on me. It's really annoying and it's kinda disgusting. Especially they drag me into it.. lol

5. People who like to interrupt

These people really annoy the hell outa me. Not only they interrupt my group conversation, but they also make me feel uncomfortable.

There was this one time where my friends were talking about soccer. Then, here come this guy try to enter the conversation....... Yep, you guessed it, this guy has absolutely no idea about soccer. Then they said something like, "Ronaldo is a good keeper. Don't you think so?"

This guy said, "Yes, he is. I saw him play before. He was good!"

Everybody burst out laughing. Because this guy is kinda close to us, so we don't really mind, and it's kinda funny actually.

I don't find him annoying. He is just a small case. There are some people who totally grossed me out. They don't know about the problem, but they keep LOVE to add unnecessary comment. Oh gawd.. Why do you have mouth? People should learn when to shut up.

I'm not an angel, I don't treat everyone nice. I treat my friend nice, I treat nice people what they deserve. Somehow, I will have one or two person that I don't really like and I don't wanna talk to. When these people try to enter my conversation, I feel a bit uncomfortable. Up till that point, things will still be fine if that person just sit there and listen.

But, NO. Surprisingly, they prefer to let out their unnecessary comment that's not needed. It's really annoying because when that particular person talk, everyone just felt the awkwardness of the atmosphere and tried to end the conversation right there.

I think that's all I can think of. It's 2AM now and I can't sleep. I'm on holiday in Indonesia currently. I don't really update that much when I'm in Indo because normally I will just stay in my room and sleep. LOL, I'm lazy like that...

Tell me what you think.. What kind of people annoy you? I would love to know... [[346372985378735]] [[308300382542918]]

Sunday, December 2, 2012

Oh you look so pretty................

I've been wanting to do this blog post for quite sometimes now... because I feel that people are very dishonest these days..

This post is going to be about those people who say, "Oh you look perfect" and thinking that it means nothing.

As a good friend, or best friend, I feel that it's very important for me to be honest. For me, I prefer to hear the truth when I asked about something rather than hearing a nice lies. I mean, hello..... It's a lie.. you can say whatever you want. You might as well say something even better. Right? "Ohh you look perfect. You look like some beauty pageant!" lol

I give you a comparison..

A situation where I asked my acquittance, "Hey, how do I look?" and the person was like, "Oh, you look great."
I don't really care. Her opinion doesn't really affect me much because she was just an acquittance. Maybe even when she said I look like shit, I probably won't be bother to change. Then, after that, people were looking at me c0z I look weird and some random strangers were staring at me because the color combination of my clothes look like shit. I won't blame her for lying to me. Because she doesn't care and I don't really take her words seriously.

But, you know, some people are trying to be nice. But that's the wrong way! You are lying....

Another situation is, I asked my very close friend, "Hey, I'm trying to dress differently today.. How do I look?" and she replied me, "You look so pretty!"
I was like, ok.. I believe you. Then I head out to meet my boyfriend, for example. He look at me, confused.. "What the fuck are you wearing?" Because he has always been so straight forward.

There you have it.. Which one hurts you more? Let's say the second situation is not my boyfriend. Let's say both of the situation is where strangers were staring at me. They were whispering each other, "Look at that girl. Ewwwwww..." Which one hurts you more?

I trusted my friend's opinion.......

What do you think I will feel? Is my friend trying to make fun of me? Did she do it on purpose? She really want me to go out look like shit is it? I trusted her.....

I feel that, maybe because it's only words. So people did not really take it seriously. It's free, it's easy to say. You can say whatever you want, but do you say whatever you want for your friends? For me, I take words seriously. My friend's opinion or words are important to me.

Or, maybe my friends know some people who are constantly fishing for compliments, they only take good words for a feedback. Once you say, "You look ugly.. You should go and change," they will go crazy and say, "You should probably look at the mirror yourself!"

I, personally, choose my friends. So, I think, for those who I consider as a friend are those people who can click with me and understand me. So, they should know that I'm not the type of person that will fish for compliment.

I prefer my friend to tell me, "You look like shit! Go and change!" rather than, " You look beautiful!" while I look like shit.

I know some of you my think, they are trying to be nice. Yes, I know. But there times where you can be nice to me, like when I win a competition, when I win the beauty pageant, when I managed to get the first class honours in my degree, when I got married, when I was sad, when I was happy, and so on.

Being honest and being nice are two different things. Being honest means you tell the truth. "Being nice" doesn't mean that you are being honest. Being nice can be saying good things about someone to make them feel better. Not all nice things are real. Being nice can be not realistic and untrue..

But hey, you can be honest and be nice at the same time. Hmmmm, maybe don't tell me I look like shit. You can tell the person that she looks "ok" as in acceptable, BUT she can look better with this this this (give suggestions). There you go, being nice and honest at the same time. It's not that hard.

See, if you tell someone they look good while they aren't, you are lying.. and when you lie to someone, it makes them hard to believe you next time. For me, If you lie to me, you make me feel that all the words that came out from your mouth are worthless, not even worth my time and my brain cells to process your words.

I appreciate honesty eventhough the truth hurts. My boyfriend is cheating on me, for example, and my friend happens to see that. She just keep quiet but she persuade me to break up with him. When I asked why, she was like, "He is not worth your time, he is not good.." no further explanation. While for me, he treat me well and I don't find any reason why I need to break up with him because I don't know the truth. Then she got angry and she thought I was being ridiculous to holding on to this relationship... In the end the friendship break just because of that. Stupid right?

She could have just tell me that he was cheating on me therefore I should break up with him. But NO, she didn't.... Why? because she don't want to hurt me and she was "being nice". Ahh...... bitch.. that's not being nice.. That's lying!
Sorry for the vulgarities but I'm really pissed with these kind of people.. I want a cooler reason for my friendship to break. For example, one of us died or .............. I can't think of any right now except that.

I really feel that people should just be honest. I don't want to have a mind set that, "You are lying" or "Is she lying?" It's very tiring... I honestly feel that, I would rather be friend with a slut than a liars.

I would rather my friend tell in front of my face. "Bitch, why you talk to my boyfriend?" Easily! Easily I can explain and clear things up.

Imagine you ask your best friend, "Are you mad at me?" She replied you nicely, "No, no worry."
Behind you she was ranting about you, "That slut was flirting with my boyfriend."

See, dishonest will fuck things up real hard.

Now here, I'm going to say, two of my very close friends are not liars. That's why I love them. They are very honest and they give a good advice. Although sometimes they are not very realistic, but honesty is the most important. The worst thing a person can do to me is lying..

Maybe this is just me. I have unique way of thinking. I was lied over and over again till there was one point of time, I can't trust anyone. Not even myself! When I looked at my school notes, I don't trust what I wrote there.. lol

Do you guys think the same way? Do you guys prefer nice words than honesty? Or do you prefer your friends to tell you the truth?

Thursday, November 29, 2012

Dueba Puffy Tri Tones Grey review

Hiii! Another circle lens review.. I've been lazy lately bec0z I've just done with my exam, and I've been sick for a while. So, yah.... I'm posting this blog just to show that I'm still alive.. Haha

This time, this circle lens was purchased from Dreamie Chuppa, one of Indonesian seller. They supply a lot of things, ranged from beauty stuffs and personal care for your face till your legs. Definitely check her out!

Back to the review, I first got this lens was because of Dreamie's recommendation. She said this lens has the natural looking on eyes. So, I thought......... yah, why not? I'm looking for a natural looking grey lens too. By natural, I mean not freaky..

So, here is the pic of the lens itself.. ^^

Wow, I really love it. First of all, I saw the promotional photo from which is very attractive. She kinda does have a natural grey color eyes. It's just that, her pupils look huge.. (btw, the lens are more expensive there. You can get cheaper from Dreamie.. lol)

Anyway, cut the bullshit, here are some pictures I took right after the swollen on my face reduced.. :'(

Does it look good?
I think it looks natural and not freaky..

I need to use make up to cover up all my swollen eyes and eye bag..
I'm using Peripera Lip Tint in Cherry Juicy!
I think it's still noticeable even under a darker place, like inside a room.

Over all, I will rate this a 9/10
If you are looking for a grey lens in big diameter and natural looking, this lens is perfect! This lens is noticeable. I mean, of course people will know that I'm wearing lenses because my usual eye color is brownish black. But, this lens is not freaky.. It looks normal. I'm not gonna say it looks like a normal eyes, but it's normal enough to say that this lens looks natural. I like it.
Further, this lens is very comfortable. I wore it for my exam. My exam hall is very cold, no kidding. Yet, this lens stay comfortable. I really love it!

BUT! If you are looking for a natural looking lenses that is small in diameter, I don't think that you wanna try this lens. But you may want to try it. Because the definition of big and small is different from each person. ^^
I think this lens is like 15mm in diameter or something. I didn't measure it. But it has the enlarging effect..

Thank you for reading.. I love you guys!

Tuesday, November 13, 2012

The Prodigurls Ms. Bvlgari brown review

I did a review HERE and at the same time, I joined the Fynale competition! It would be great if you guys would help me to like the pictures and I will do the complete review soon.. :D

I can't currently 'coz I'll be having my exam in 2 days.. and I usually will take my time to blog.. lol

If I win this competition, I can do more Fynale or Prodigurls review and I will try my best to update regularly on my lens review~ :D

Please help me guys... One like a very important to me. ^^ Thank you! Free like HERE
The competition end on 30th November.

Monday, November 12, 2012

Please please pleaseeeeeeee............

Hi guys, I'm on my exam week.. I'll be having my first paper at 14th November and my last paper is on 24th November.. :( So, I got no time to do blogging. Also, because for the mean time I have nothing to blog about.. Sorry!

......I saw this guy......

He is one of the comedy youtuber and I think he is funny! He always make a very funny rant videos. Check him out ^^

Currently he need help to vote for his latest King of Web competition. The winner will get $5000 cash, and he gonna use that money to spend this holiday with his boyfriend.. Awwww~ how sweet is that....

Watch this video to know more and please please pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee help him. One person can vote for 10 times!

Wednesday, October 24, 2012

Luxury Babe 35 RED review

First look, this lens definitely look like i.Fairy rose edition... But, the difference is, this lens has red color in it which is cool!

As a girl, I like rose. I think it's pretty and I feel that rose is a symbol of mysterious because of the color and the way it look. I don't know, maybe it's just me.

I owned rose pink before, and I personally think that this lens is not very visible and it's kinda ugly..... The pink didn't really show on my eyes when I'm inside the room. Sometimes under a bright sun light, only the edge of the lens is visible...

Here is the pic of the lens....
First impression, this lens is not as red as i.Fairy Dolly+ red or Hanabi red.
This lens is not vivid in color.
This lens doesn't look like rose.. It looks like badly carved tomato.. lol

Not very visible right?
My friends didn't even notice that I was wearing this lens until i told them.
The more interesting part is, they don't even know that this is red lens! haha
Previously, for dolly+ red, they think that red lenses are creepy.
Tadaaaaaaaa~ looks like black lens!!
This pic was edited.. I brighten the pic just to make the lens more visible..

So, in conclusion, the lens is not visible under a dim lighting..
It's kinda visible (the edge of the lens) under a bright sun light...

Overall, I will rate this lens 8/10

Again, I'm gonna repeat this.. I am a plano lens user.. So, I expect my lens to be a lil bit visible.
This lens is not very visible. If you are looking for a red lens that doesn't really look red in color and not scary looking, then you might want to try this lens (this lens has a wow effect because people can only see the lens color in bright place). BUT, if you are looking for a lens that has a striking red color, then this lens is a definite NO for you..

I think this lens has a good design, but it didn't really show. So, there's no point for good design that can't be seen. Am I wrong? It kinda does look like a rose though...

Comfort, this lens is quite comfortable actually. I wore this to school and shopping.. It didn't really give me any problem, even under the AirCon room. I will rate the comfort level is around 9/10. Not perfect, but good enough to wear for a long day, like 12 hours? I know it's not healthy, but sometimes I can't take them off just like that...

Thursday, October 18, 2012

Fujitsu Mini Instax 25S Limited Edition in PINK!

This time it's not a circle lens review or random nonsense. Today I'm going to review something different, which is my polaroid camera! I've had this camera for like 4 months now and I really love it.

I decided to buy this camera when I saw my friend, Limy, use this when we went out. I find her polaroid camera was very cute, because the picture will be printed on the spot.

The only bad thing I can think of is that, no matter the picture is good or bad, the picture will still be printed out. So, if you look like shit when the picture was snapped, it's like a big "FUCK YOU" in the face... and you wasted one film.

The way I look at this is that this is good for memory keeping. For myself, I don't really care whether I look good or bad (as long as it's still acceptable), what I care most is the precious moment and the memory that captured. I only look like this or look young once, and after this maybe I have scratch on my face and look ugly for the rest of my life. So the present moment is the moment that I treasure..

When you take picture in your digital camera and you didn't print it out means that the picture will be there forever. You can't really share them to other people (because it's in your mobile or camera) unless you upload it in facebook, twitter, or blog. Which means you might lost it somehow or even forget it.

But, like I said, the social media and internet are now very advance so people can just take the pic and put it in facebook. No one cherish tangible album anymore. lol

When I print it out, and put it into an album, it's easier. I can just flip through the album and see anytime I want. I can show them to people as well, like people who visit my house, or even my grand daughter.  

"Ah ma used to look like this!" 

Even though, sometimes it may be a very bad picture (because there is no delete button, once it's printed means that's it.), it's still a memory. More like a bad memory I guess. Haha, but the memory is priceless!

Enough talking, now I'm going to proceed to my sweetie pie Limited Edition Fujitsu Mini Instax 25S Pink camera. What a long name, lol.

Well, when I first saw this, I was like, "Oh my gawd.. This is so pretty!!"
Limy, my friend has it in white (I remembered it wrongly. Instead, she has it in brown), I can't buy the same color as her. Because hers was given by her boyfriend. It's special! I can't buy the same color as her, it's no longer special. Right?

Oh ya, her camera was Mini Instax 7S, the fat one. So, I decide not to buy the same model. I'll just look  for another one. Again, because hers is special.. Haha..

So, when I saw this pink, I was so happy!

First of all, it's pink. Secondly, it's cute. Thirdly, it's a limited edition! I don't know whether it's true or not though, but it says there limited edition and I searched in internet, it says so too. So, I guess it's true.

And, so yeah... I bought it... It cost me around 150 over all including shipping fees because it was shipped directly from Korea. Can you imagine that? I mean, Fujitsu is a Japanese company, and this shit was shipped from fuckin Korea?? Come on......

Anyway, I was sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo exited when a huge parcel (wrapped in pink plastic wrapper) reached my house..

Oh? Did I say my house? I mean MY FUCKIN MAIL BOX!!

Gladly it's not like this!  LOL
Photo was taken from google

Why the fuck this particular logistic company be so inconsiderate? I mean, bitch, you can simply go to 8th floor and  press the bell. I was at home! Also, Singapore mailbox is not as big as the pic above. Singapore mailbox is like half of that. That's how small that thing is!

For you to just stuffed my parcel inside the fuckin mail box is like....... wtf? Can't you see I got other things inside? Can't you see I got other document or mail inside?? and this post service is called SingPost!

I can't take it, I needa rant! lol

Here, let me show you how the parcel looked like when I took them out. Luckily this parcel has a plastic thing where I can just pull it out (and all my fuckin mail fell to the grown).

It's very ugly and unprofesional.. lol

This is all the items inside.. Nicely wrapped with bubble wrap..

Opening up~ So excited! :D
Look at the sexy curved camera.
My first impression was, "So cute!"
It's the camera's accessories.
From left to right, close up lens, CR2 Battery (it's different from normal battery in market), camera strap.
The camera itself. Sexy??
How it look from behind
 The camera fits perfectly in the cover

I really, really, love this camera. This is my first polaroid and I didn't even think of getting another one. That's how much I love it. 

If you know me in real life, I spend money like breathing. Once I breath in, I spend 50 dollars. In my dictionary, there's no such thing as enough. I have tons of shoes at home that I bought that I never even touch them before. They are still neatly stayed in the box. Sometimes I don't even know what's inside. Also my circle lens, I have like 200 pairs on my table now.

As for this, I didn't even think of any other model that's as pretty as this. I love it. I love the cover, I love the color, I love the close up lens, I love the look of it, I love everything.. LOL!

Also, I bought 100 films just for this camera. To make it look nice and cute, I bought the Rilakuma Cartoon Films.

Overall, I will rate this 11/10

Yes I failed my fuckin Math. You got problem with that?
It's simply because I love it. Maybe there's this low expectation factor as well.

For me, I don't really have this high expectation for thing's that I buy online. I usually think that it's cheap and it's made in China, and I have a HUGE problems with things that are made in China. I don't even touch my iPhone anymore now simply because it was assembled in China.

But that's not my point

My point is, I did not really expect anything from this purchase. So, when it came, I was so happy and satisfied.. lol.

The picture quality is good as well. But it get's blurry or out of focus when I try to take a pic of myself. Which means this camera can't take picture in a close range or camwhore.

Also, I got compliments for this camera not for me.
There was once I asked someone to help me take a picture of me and my friend and this particular person said, "This is so cute." and it's a he.

What I like about this camera is that it will print out the tangible picture so that I can put it in my physical album. Therefore, I can let people see and browse around.

When the films were out, you can write on the white part of the films. So it's kind of an add on to the memory that was saved. Also, when I put in my album, I tend to put some comment below, like who took the pic, where this pic was taken, date, and what I think about that moment.

Another thing, this camera is different from Mini 7S. Mini 7S is more manual. Means, you needa manually pull the lens out to turn it on, manually adjust the lighting or setting.. Whereas 25S have a switch button to turn it on, and it has 2 buttons for changing the setting..

What's not so good about this is, it's not very convenient. As in, when I'm going out and I put this camera inside my bag, it feels kinda heavy. Maybe because I'm not used to it. But up till now, I still feel that it's kinda heavy. So what I did is, I only bring this when I'm going out to a special event. Like birthday, outing, Halloween(?), beach, trip to Japan, I don't know....... Anywhere!

I don't think I will bring this camera if I go to school or just a normal shopping. It's kinda redundant because I needa buy the films and I don't want to waste the films for a ridiculous ugly and nonsense pics. For normal shot that I don't really care, I will use my BlackBerry or Fujitsu F-02D or Olympus.

More pics~

It looks like a bag.. So if I did not bring anything, I can just carry it like this

Power switch to turn it on.

This is how it looks like from the front when it's on.

From behind, you can see that it's stated there, I have only 5 films left.
The two button on the left is for setting.
L = Light
D = Dark
The thunder is for close object
The mountain is for big object like building

My own album!

Store the memory forever in this book~